Wrap kapuściany

Wrap kapuściany z kurczakiem i awokado

Zaczęłam praktykować śniadanie bez chleba. Wreszcie się udało, nie jest to wyskok pojedynczy, ale kontynuuje to już drugi tydzień. Jest to o tyle trudniejsze, że standardowym śniadaniem od dzieciństwa były kanapki. Teraz wiem, że można zjeść bez pieczywa pyszne śniadania. 

Zdrowe śniadania, wymagają czasem większego nakładu pracy i czasu, choć nie każde. Dziś wam prezentuję wrap kapuściany z kurczakiem i awokado. Czas przygotowania go o poranku jest dość długi. Można jednak sobie sprawę ułatwić i przygotować znaczną część składników dzień wcześniej np. wieczorem. Rano pozostanie nam tylko zawinięcie wrapów. Mam tutaj na myśli przygotowanie liści, hummusu, pietruszki i kurczaka możecie wykonać dzień wcześniej i przechować w lodówce, lub pod talerzykiem na zewnątrz, by rano śniadanie nie było takie zimne.

Wrap kapuściany łączy w sobie białko i tłuszcz. Idealne śniadano, no i syte. Ach zapomniałam Wam powiedzieć – no przecież mamy jeszcze sezon na kapustę, skorzystajmy z tego! :)

 

Składniki:

  1. 4 duże liście kapusty włoskiej
  2. 4 łyżki hummusu
  3. 1/4 awokado
  4. 1/2 natki pietruszki
  5. mozarella
  6. pomidor
  7. 200 g piersi z kurczaka
  8. świeżo mielony pieprz, sól gruboziarnista mielona, sok z limonki

Składniki podane na obiad dla 2-3 osób.

Przygotowanie

Liście kapusty dokładnie myjemy, po czym blanszujemy. Dzięki temu będą bardziej miękkie. Odkładamy na ręcznik papierowy, by ociekły z wody. Na jednej desce możemy posiekać natkę pietruszki, pokroić mozarellę, pomidora i awokado w plasterki. Pierś z kurczaka pokroić w nie za duże kawałki. Posolić i popieprzyć. Usmażyć na złoty kolor. Odłożyć. Niech mięso chwile odpocznie.

Osuszony wrap kapuściany smarujemy hummusem. Na środku układamy mozarellę, pomidora, awokado. Posypujemy pietruszką, skrapiamy sokiem z limonki. Układamy kawałki mięsa. Zawijamy. Możemy pomóc sobie folią aluminiową.

Podajemy od razu. Choć i wystudzone smakują pysznie ;) Smacznego!